Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Onko kohtalotovereita tai oletteko kuulleet

Tuntuu aika kohtuuttomalta ja epätodelta tällä hetkellä. Miehelläni varmistui eturauhasensyöpä helmikuun puolessa välissä ja itselläni rintasyöpä pariviikkoa sen jälkeen. Oma syöpäni on toinen edellininen leikattiin 10 vuotta sitten ja osapoistolla ja sädehoidolla hoidettuna julistettiin terveeksi. Nyt syöpä on siinä samassa rinnassa Mieheni on jonossa ja odottaa jotakin tutkimuksia jotka olisi kai voitu nopeamminkin tehdä. Itselleni on leikkauspäivä sovittu 22.4.
En edes tiedä oman syöpäni laatua eli olen ollut niin pyörryksissä, etten edes sitä ole osannut kysyä. Mitään paksuneula näytettä ei kuitenkaan tarvittu ja kutsu sairaalaan tuli alle viikossa kuulostaa mielestäni, vaikka leikkaukseen onkin aikaa kuukausi. Jossakin syöpäjärjestön infossa sanotaan, että uusinutta rintasyöpää ei yleensä pystytä parantamaan, onko näin ? Syytän tietysti myös itseäni, kun olen estrogeeliä käyttänyt. Yritin olla ilman ja kaikkea muuta kokeiltiin. Mutta kuumataallot oli sitä luokkaa että ei muu auttanut kuin ryhtyä geeliä käyttämään. Asiastahan ollaan monta mieltä ja omaan päätökseeni vaikutti se että en tarvitse keltarauhashormonia, kun kohtu on poistettu. Ja se on kai pahempi rintasyövän kannalta. No oikeasti minulla ei ollut vaihtoehtoja.
Pelottaa, että syöpä olisi levinnyt jo muuallekin, kai se sitten leikkauksessa selviää. En pysty edes itkemään on jotenkin kivettynyt olo.
Mutta onko kenelläkään kokemusta kun molemmat puoliskot sairastuvat yhtäaikaa?
Toka | 21.3.2008 klo 12:38:14