Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpä - salama kirkkaalta taivaalta

Moikka!

Multa leikattiin viime marraskuussa kohdunkaulansyöpä, se pahempi, adeno karsinoma. Kävin perjantaina kontrollissa ja kaikki oli ok. Musta tuntuu että kun syöpä saadaan leikattua niin on paremmat mahdollisuudet parantua kokonaan. Olen ihan varma että sulle käy samoin. Sädehoidot ja ja solumyrkyt vielä tukevat asiaa. Niin että rankat ajat on edessä mutta elämä voittaa. Muutamnan vuoden päästä tämä on pelkkää painajaista. Tsemppiä vaan sulle!

Elämänarvoista voin sanoa, että kaikki tuntuu tänään toisenlaiselta. On aika elää ja on aika kuolla. Joka hetkestä täytyy iloita koska ei voi tietää mitä huomenna on. Lähestyvä syksy kauniine väreineen on iloitsemisen arvoinen asia eikä sitä kukaan voi ottaa sinulta pois. Pienistä asioista löytyy onni ja sitä osaa arvostaa enemmän vakavan sairauden kohdatessa. Niin hirveää kuin se onkin, niin elämää arvostaa oikeesti enemmän kun on vaarassa menettää se. Siksi täytyy tarttua tähän hetkeen! Onhan se vaikeaa kun pelkää, mutta itse ainakin olen onnistunut siirtämään pelon syrjään ja nauttimaan oikeesti elämästä. Samaten olen päättänyt jättää rasittavan ja stressaavan työni, tyytyä piemempään elintasoon ja iloita siitä mitä tällä hetkellä on.

Kaverteitten ja läheisten kanssa en voi puhua sairaudestani, he vaihtavat pian puheenaihetta kun yritän kertoa tuntemuksistani. Onneksi on tämä palsta, täällä on vertaistukea.

Jaksa, elämä voittaa!
16 | 28.8.2011 klo 17:53:13