Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Käsien puutuminen aromataasiestäjä-hoidon sivuoireena
Hei!Olen nyt runsaan kolmen kuukauden ajan syönyt Exemestan aromataasiestäjä-valmistetta. Alun hankalistakin sivuoireista olen päässyt jo eroon. Nyt on jäljellä vielä nivelvaivat ja varsinkin öisin käsien puutuminen, ns. rannekanavoireyhtymä( on mainittu Exemestanin sivuoireissa). Minulla oli ensimmäinen kontrollikäynti viime keskiviikkona ja mainitsin tästä asiasta. Lääkäri sanoi, että k.o. oire ei välttämättä ole Exemestanin syytä, vaan syy voi olla esim. lihasperäinen. hän määräsi minut ENMG- eli siihen inhottavaan, kiduttavaan hermoratatutkimukseen( kerran olen sen kokenut ja toinen kerta ei paljon huvittaisi....)Kuinka on, onko teistä kellään ollut vastaavia oireita ja ovatko ne ajan kanssa helpottaneet?
Olen tässä kevään ja alkukesän aikana tehnyt todella paljon puutarhatöitä, joten voihan tuo vaiva olla tullut myös rasituksesta.
- Käsien puutuminen aromataasiestäjä-hoidon sivuoireenaSini-likka