Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Äitini munasarjasyöpä
Olen yrittänyt saada tietoa lääkäreiltä, sairaanhoitajilta, netistä.. Kaikki tapaukset kun ovat niin erilaisia, yritän hahmottaa kuinka paha äidin tilanne oikein on. Äitini munasarjasyöpä todettiin 2007 ja hoidoilla ja leikkauksella se saatiinkin kuriin. Äiti oli voittanut syövän. Syöpä uusiutui.Monta viikkoa on kulunut sairaalassa. Syömään äiti ei ole pystynyt enään viikkoihin ja pahaolo on jatkuvaa. Äiti on masenunut. Keltaista nestettä oksentelee monta kertaa päivässä. Päivät vain kuluu ja äii on niin huonossa kunnossa. Olen soittanut sairaanhoitjille osastoille ja pyytänyt ja ihmetellyt että miksi äidin oloa ei helpoteta. Äiti itkee kun pahaolo jatkuu päivin ja öin ja oksentelu vaan lisääntyy. Miksi kukaan ei auta? Miksi viikot kuluu eikä äidin tilaa selvitetä jotta voitaisiin todeta jotakin ja lääkitä kärsimykset pois. Olen pettynyt sairaalan henkilökuntaan. Kahdesti kun olen soittanut ja kysellyt äidin tilasta ja kivuista, tuhahti viimeksikin hoitaja kysymyksiini. Ihan kun en saisi välittää.
Olen niin vihainen. Minun äitini. Arvokas äitini. Kaikki tuntuu kamalalta. Ei tässä ruoka ja työt itsellekään maistu. Koko ajan pelkään saavani puhelinsoiton, viestin.. Tämä on kai sitä ihmisen valmistautumista. Valmistautumista kuolemaan. En silti ymmärrä miksi pitää kärsiä.
No-tällainen purkuviesti. Kiitos että sen sain tänne tehdä. Voimia kaikille! Kiitos kannustavista viesteistä joita kirjoittelette näillä palstoilla. Elämä jatkuu..
- Äitini munasarjasyöpäDebi