Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

"Tiedoksi" kynsien oireilusta, varsinkin Taxoterea saavat

Heippa SielunSiskot!

Laitoin otsikon tiedoksi sitaatteihin, koska puhun nyt OMAAN TILANTEESEENI SAAMASTANI TIEDOSTA eli kirjoitin jossain viestiketjussa seuraavaa ja kyselin myös:
"Nyt on menossa taas taxotere hoito, olen saanut lokakuusta-06 alkaen 3.vkon välein, nyt 8 takana ja edessä ainakin 3 ja siitä taas katsotaan. Hoitovaste ok. Kysyinkin tämän tiimoilta, onko kellään antaa hyviä vinkkejä kynsien oireilusta (taxoteren sivuoireita!). Mulla kynnet ovat arat, onneksi ovat vielä pysyneet sormissa eivätkä ole märkineet. Niistä lähtee kuiteskin mun nenääni kumma tuoksu (?) vai onkohan hajuaistissani vikaa yäk...vaiva sinänsä pieni, mutta häiritsee kumminkin. Eli ootteko apteekista tms. löytäneet mitään apuuuuvvaa?? Vinkkejä otan vastaan.."

Minulla on siis levinnyt rintasyöpä luustoon ja maksaan, molemmissa rinnoissa(jotka operoitu)ollut syöpä(toisessa oli levinnyt myös kainalon imusolmukkeihin, toinen paikallinen),syöpälaji eri, ikää nyt 45v, 9vuotta tautihistoriaa takana, suvussani esiintyvä rintasyöpägeeni BRCA2-geenin mutaatio on todettu myös meikäläisessä..Kaikki kuiteskin olosuhteisiin nähden ihan hyvin:))..

No tänään sain 9.taxoteren ja kyselin hoitajilta kynsien oireilusta (lue ed.teksti), hoitajat palauttivat minut "maan pinnalle" vaiva ei ole pieni, sillä jos kynsistä lähtee eritettä, hajua, väri muuttuu, tai jopa irtoavat on EHDOTTOMASTI NÄYTETTÄVÄ LÄÄKÄRILLE TAI HOITAJILLE, KOSKA JOS TILANNE NÄYTTÄÄ SILTÄ, OTETAAN SIENIVILJELY JA TULEE EHKÄ (TULEHDUKSEN VUOKSI?)ANTIBIOOTTIKUURI..JA HOIDOT VOIVAT SIIRTYÄ..ELI OLKAA TARKKOINA JA KYSELKÄÄ, ETTEI TULE MITÄÄN HANKALIA/PAHOJA OIREITA! Itseäni kynsien värin muuttuminen valkokeltaiseksi "ällötti", joten olin laittanut kynsilakkaa:( ja ensi kerralla menen ilman lakkoja, jotta näkevät paremmin tilanteen. Nyt 1 litra keitettyä vettä ja 1 rkl merisuolaa sekoitettuna avuksi: siinä sitten liuottelen kynsiä, jotta ne eivät tulisi pahemmaksi..että silleen hoitelen nyt tätä sivuoiretta!Tuoksua parissa kynnessä vähäsen, vähän tulee eritettä eli varmaan putoavat:((((, muut sormen kynnet vaihtaneet väriä, ei onneksi ainakaan vielä muita oireita!

Tulipa pitkä sepustus...

Nyt toivottelen meille kaikille Valoa, Lämpimiä ajatuksia ja VOIMAHALIT TUPPULTA TEILLE:))))
Tuppu | 3.4.2007 klo 19:44:31