Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Nestekertymät dreenin poiston jälkeen
Hei,Minulta poistettiin dreeni vähän ennen joulua 5 päivää leikkauksen jälkeen. Tein samoin kuin Kaisa eli kävin näyttämässä, josko olisi punkteerattava. Itse en kyennyt erottamaan, onko kyseessä nestekertymä vai normaali turvotus ja marssin reippaasti näyttämään ja kysymään. (Minulla ei ollut yhtään punkteerattavaa, vaan kyseessä oli normaali turvotus). Tässä sairaudessa ainakin minun kynnykseni kysyä ja hakea "apua" on laskenut hurjasti. Olen todennut, että en jaksa arvailla ja miettiä ja stressata itsekseni, vaan otan rohkeasti yhteyttä ammattilaisiin. Ovet tosiaan aukenevat syöpäpotilaille minunkin kokemukseni mukaan hienosti.
Käytin itse kipuun kauratyynyä ja käärin koko ylävartaloni välillä jopa sähköiseen lämpöhuopaan. :) Tein tuon tosin vain lievittääkseni kipua muillakin keinoilla kuin särkylääkkeillä, en mahdollisen nestekertymän vuoksi. Kyselin silloin kyllä lääkäriltä ja hoitajalta, voiko nestekertymään/-kertymättömyyteen vaikuttaa lisäjumpalla tms. ja kuulemma ei voi. Nestekertymää tulee, jos on tullakseen.
Tsemppiä toivottelee,
Zebra
- Re: Nestekertymät dreenin poiston jälkeenZebra