Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
tietoa haluaisin.
heissan..olen nuori rintasyöpää sairastava nainen. pad duktaalinen karsinooma,gradus3. läpimitta 10 mm ja intaruktaalista komponenttia nähdään alle 10% ( mitä tarkoittaa intraduktaalista komponenttia) ???er+++,pr+++,mib-1+,p53+,c-erbB2-, kainalon kolme vartijasolmuketta ja yksi viereinen solmuke terveet.sen sijaan parasterneelivälissä iv on 4 mm:n läpimittainen läpi kapselin kasvava duktaalisen karsinooman metastaasi ja ic-välissä yksittäisiä syöpäsoluja. (vartijasolmukkeessa) toimenpiteenä minulle tehtiin mastectomia, eli ihoa säästävä rinnanpoisto, ja täytettävä MgGhan proteesi. Joka on tyhjänä sädehoitojen aikana. Olen alle 30-vuotias rintasyöpä potilas, ja niin katkera sairaudestani.Käyn juuri sädehoitoja ja hiuksetkin alkaa vähitellen kasvamaan takaisin. Sain kolmea eri sytosaattia kuusi kertaa. Ja lisäksi pistetään kuukauden välein zoladex piikki mahaan (2vuotta). ja tamoxifen aloitetaan sädehoidon jälkeen viideksi vuodeksi. Eikös nuorilla syövän uusiutuminen ole todennäköisempää kuin vanhemmilla? Minulle on tehty luustokartta, mahan uä, pään ct, keuhkojen ct, kaulan uä.Mistään muualta ei ainakaan vielä ole löytynyt etäpesäkkeitä, mutta pelko on suuri. Niin paljon tietoa, mutta siltikään kaikkeen ei aina saa vastauksia, tuntuu että lääkäreillä on aina kamala kiire, ja sitten ei aina ehdi kysyä kaikkea mitä meinasi. Jos jokin tietäväinen jaksaa vastata seuraaviin kysymyksiin, olisin kiitollinen eli? K1-67 arvo minulla oli kuulemma yhden plussalla eli eikös se ole silloi matala??? jotkin laboratoriot kuulemma määrittää nuo arvot erilailla, prosentteina tai sitten matala, korkea jne....Ja Entäs toi intraduktaalista komponenttia ollut alle 10% ?? mitä tarkoittaa?? Olen lukenut paljon noita ennustetekijöitä ja uusiutumisvaaroja yms.Että löytyisikö jotain hyvääkin minun tapauksesta.Sillä olen yrittänyt lohduttautua että ainakin minun syöpäni on hormooni positiivien eli voidaan aloittaa hormoni lääkitys mikä käsittääksen on hyvä asia. Ja samaten että c-erb2 oli negatiivinen eli-. Sekin varmasti hyvä asia.Ja että kanaloista ei löytynyt syöpää ja kasvain oli aika pieni kumminkin. Toi grarus vain epilyttää kun se oli3. En tiedä oliko syöpäni invasiivinen, koska silloin kun minulla otetiin core-biobsia näyte ennen leikkausta niin pad:ssa luki carsinoma ductale comedo tyyppi inavasium mutta tässä leikkauksen jälkeisessä pad-vastauksessa ei puhuttu mitään infilraatista eikä inavaasioista.Vai tarkoittaako tämä intraduktaalista komponenttia nyt juuri tätä inavaasiota??Välillä tuntuu että onko tässä toivoa mitään, ja tuntuu siltä että varmasti se joskus leviää muualle kehoon ja uusiutuu. Toivottavasti joku saa tekstistäni selkoa. On vain niin paljon epäselviä kohtia. Mutta toivottelen kaikille kanssa sisarille aurinkoista kevättä ja kesää.!ja tsemppiä!
- tietoa haluaisin.HAZELENE123
- Re: tietoa haluaisin.marjatta