Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Hei mnom

Kiitos kysymästä! Pelkäsin pahempaakin, joten hyvin olen pärjäillyt. Tässä lyhyesti: minut leikattiin tammikuussa ja siitä toivuin tosi hyvin. Tehtiin säästävä leikkaus ja kolmesta kohtaa poistettiin imusolmukkeita, jotka todettiin puhtaiksi. Itse kasvain oli 1,5 cm halkaisijaltaan, joten ei ihan pieni, mutta huono uutinen oli se, että kasvain oli HER2 positiivinen, mikä tarkoitti sitä, että koko hoitoarsenaali käyttöön: sytostaatit x 6, Herceptinhoito eli ns. täsmähoito x 9, sädehoito x 25, sekä kaupantekijäisiksi viiden vuoden hormonihoito ja vaihdevuodet... Hoidot alkoivat pääsiäisen jälkeen ja nyt olen sytostaattihoitojen puolivälissä. Hiukset ovat muisto vain (mutta peruukki on hieno!), kortisoni ja hyvä ruokahalu on lihottanut minua ja muutoin hoitojen sivuvaikutukset on olleet vaihtelevia. Olen ollut vahvasti koko ajan sillä kannalla, että tämä sairaus ei koidu minun kohtalokseni. Tulee kuoppiakin, jolloin itkettää ja ketuttaa, mutta aina on se elämisen ilo kuitenkin voittanut. Haaveilen matkoista ja kaikesta muusta mitä teen sitten kun tämä hoitorumba kaikkineen on ohi, sellaisesta saa voimia ja haaveiluhan on aina ihanaa :)

Sellaisen neuvon sulle antaisin, että KYSELE kaikkea mikä vaan mieltä painaa, kun olet lääkärin tai hoitajien kanssa tekemisissä ja kysele myös täällä meiltä kanssasiskoilta. Äläkä pelkää! On onnemme, että olemme sairastuneet Suomessa, jossa hoidot ovat parhaat mahdolliset ja paranemisprosentit huitelee yli 90:ssä.

Lämpimin terveisin Molli
Molli | 14.5.2008 klo 19:54:42