Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kysely opinnäytetyöhömme liittyen
Olin 37-vuotias kun sairastuin rintasyöpään.Syövästä en tiennyt mitään ,eihän se kiinnosta kun ei itsellä ole.Se oli aika shokki kun lääkäri soitti minulle kotiin oli kuin olisi saanut kuolemantuomion.Pari kolme päivää olin sairauslomalla tiedon saatuani mutta sitten ryhdistäydyin ja menin töihin.
Kahden viikon päästä pääsin leikkkauseen ja minulle tehtiin koko poisto koska se oli levinnyt kainalon imusolmukkeisiin.
Aika pian aloitettiin sytostaatit ja sädehoito.
Viiden vuoden päästä syöpä uusiutui ja taas jouduin leikkauseen,ensimmäisellä kerralla oli jätetty rintarauhasta ja rasvakudosta (vaikka kaikki piti poistaa)uudellä syövällä oli hyvä kasvualusta arven alla.Tähän en saanut mitään hoitoja,toisen kerran kun sairastuin tiesin syövästä jo paljon enemmän ja mitä enemmän tietää sitä vähemmän pelkää,tottakai se oli hirveä isku kun syöpä uusiutui, mutta ei ollut vaihtoehtoja ja päätin selvitä.Enimmäisestä on pian kulunut 12-vuotta ja toisesta 7-vuotta.Tällä hetkellä voin hyvin ja suunnittelen elämää eteenpäin.
- Kysely opinnäytetyöhömme liittyenlähihoitajaopiskelijat
- Re: Kysely opinnäytetyöhömme liittyenmiuku