Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Positiivisuudesta
Juuri niin, positiivisuutta ja kunnioitusta peliin. Minäkin olen ajatellut tämän palstan niin, että juuri tuo toisen tukeminen on se pääasia. Jos on tällä palstalla vain kirjoittaakseen negatiivisia viestejä - enkä toki nyt todellakaan tarkoita Sinua, Sirkku! - voi kyseenalaista sitäkin tarkoitusperää.Tukea voi niin monella tavalla. Valitettavasti vaan tilanne on esim. monesti niin, että saat epikriisin postitse eikä kukaan ole sinulle sitä selvittämässä kuin vasta parin viikon kuluttua. Se ei todellakaan ole toivottava tilanne, sillä itse kukin tarvitsisi ne vastaukset tässä ja nyt. Kukin kyselköön itseltään: jos esim. tiedät mitä ki-67 tarkoittaa ja joku vastasairastunut palstalla huutaa apua sen suhteen, jätätkö vastaamatta vaikket ole lääkäri tai kirurgi?
Lääkärit (ainakin julkisella puolella) ovat nykyään käytettävissä niin vähän ja jokaiseen käyntiin on varauduttava tarkasti, että jokainen minuutti tulee käytetyksi oikein. Että saa vastauksen mahdollisimman moneen kysymykseen. Jos on edes vähän tietoa siitä, mistä pitäisi kysyä tai mitä voi tulla esiin, auttaa se asiaa. On varautunut. Näin olen itse asian kokenut. Tällä tavalla olen voinut kysyä luotettavilta henkilöiltä asioita, kun oma lääkärini ei ole ollut käytettävissä. Tai kun oma lääkärini on vaihtunut, ja lähdetään tavallaan alusta taas. Ja sillä tavalla kokenut, että olen voinut vaikuttaa omaan tilanteeseeni. Mutta se vaatii tietysti sitä, että on varovainen ja tarkka lähteittensä suhteen. Ja tämä on tietysti vain sitä minun ihan omaa kokemusta.
Ehkäpä olisi hyvä nyt kaikkien rauhoittaa tilanne. On kieltämättä hieman ikävää käsitellä asioita kun niiden nimelläkin mainittu kohde ei itse voi osallistua keskusteluun. Itse en aio kommentoida tätä sen enempää.
Hyvää ystävänpäivän jatkoa ihan kaikille!
- rintalasta ja syöpäiikka
- Re: rintalasta ja syöpäKarhutar
- Re: rintalasta ja syöpäKarhutar
- Re: rintalasta ja syöpäSirkku
- Re: rintalasta ja syöpäPotilasSaarinen
- Re: rintalasta ja syöpäKristitty Lilja
- 14 -vuotias ja rintasyöpäKristitty Lilja
- Re: 14 -vuotias ja rintasyöpäKristitty Lilja
- Re: rintalasta ja syöpäKristitty Lilja