Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: RINTASYÖPÄ VARMISTUI

Hei Kuutamo, Pistaasi ja muut "uusijat"!

Tsemppiä uuteen leikkaukseen!

Toukokuussa olin samassa tilanteessa sillä ensin oli osapoisto ja kolmen viikon päästä siitä kokopoisto liian pienen tervekudosmarginaalin vuoksi. Silloin tuntui siltä, että nyt minua kyykytetään ja kunnolla. Uuden leikkauksen ja kokopoiston hyväksyminen otti koville, mutta sitten kun olin asian läpikäynyt, olo helpotti.

Kun heräsin nukutuksesta olin pelkästään helpottunut. Helpotus vain lisääntyi patologin lausunnon jälkeen, jossa luki, että koko poistettu rinta oli täynnä mikroskooppisen pientä syöpäkudosta. Silloin olin kiitollinen siitä, että kaikki oli pois. Helpompaahan olisi ollut jos koko rinta olisi heti poistettu, mutta hyvä näin. Molemmista leikkauksista toivuin tosi nopeasti; toisesta vielä nopeammin, koska kainalo oli operoitu eka kerralla, käsi toimi ja oli vain yksi dreeni.

Toivoisin vain, että kaikille kerrottaisiin uusintaleikkauksen mahdollisuus osapoiston jälkeen. Minulle se tuli täytenä yllätyksenä ja olisin varmasti hyväksynyt uuden leikkauksen helpommin, jos sen mahdollisuudesta olisi ollut hiemankaan puhetta osapoiston yhteydessä.

Voimia leikkauksesta toipumiseen ja kuntoutumiseen!
T:EllaM
EllaM | 23.10.2007 klo 23:37:37