Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: väsymys
Syövän voittaminen on aikamoinen taistelu, joten sotaväsymystä voi jatkua pitkäänkin. Olet myös saattanut taistelusi aikana tukahduttaa vaikeimmat tunteet sisällesi, milloinka hätä on vieläkin päällä vaikka tautia ei enää ole. Onko Sinulla mahdollisuus saada jostakin keskusteluapua ja tukea?Voin omalta kohdaltani kertoa sen verran, että kaksi vuotta sitten taistelimme noin vuoden appeni haimasyövän kanssa. Minulla, "terveellä" ihmisellä ei pitänyt olla mitään hätää, mutta niin vain olin puoli vuotta appeni kuoleman jälkeen kovin väsynyt - totta kai, koska olin tunkenut omat tunteeni ja tuntemukseni syrjään, että tämä talo olisi jollakin lailla pysynyt pystyssä ja tolkuissaan. Sitten reipastuin, aloin kuntoilla ja olin taas ns. elämäni kunnossa, kun salamana kirkkaalta taivaalta iski tämä oma sairaus.
Joten omat tuntemukset, ne ovat viisaita, mutta niiden järkevyyttä ja logiikkaa ei aina voi ymmärtää. Se, että olet väsynyt, kertoo minusta siitä että olet jättänyt nyt yhden vaiheen taaksesi ja että uusi elämä omine haasteineen tuntuu vielä vieraalle ja osin mahdottomalle. Syyllisyys menneistä, häpeä nykyisistä saattaa painaa taakkana harteita, mutta kun kuorii nämä tunteet pois, yksi kerrallaan, voi löytää jotakin hyvää itsestään ja alkaa taas nauttia elämästä sillä voimalla, joka itselle kuuluu.
Sinulla on oikeus olla huolissasi, mutta älä anna sen syödä itseäsi!
T. Karhutar
- väsymyslilja
- Re: väsymyssyöppis
- Re: väsymyshärkä
- Re: väsymyshelmikuu
- Re: väsymysKarhutar
- Re: väsymyslilja
- Re: väsymyshelmikuu
- Re: väsymysauringonsäde
- Re: väsymysauringonsäde