Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: TULEEKO HOIDOISTA VATSAVAIVOJA
Hei EllinooraVatsavaivojen ilmaantuminen on hoitojen aikana yksilöllistä, mutta joitakin asioita on hyvää laittaa mieleen. Ensinnäkin, pahoinvoinninestolääkkeet ja kortisoni saattavat aiheuttaa ummetusta, jota voi ehkäistä jatkamalla kahvin juomista. Ja jos se ei auta, niin apteekista löytyy ummetuslääkkeitä. Minä käytin Duphalacia, toiset tykkäävät Laxoberon-tipoista, mutta yhtä kaikki, koko ajan niitä ei tarvitse käyttää, vaan vain ensiapuna tiukimpien päivien ylitse. Toiseksi, hoitamattomana ummetus lyö läpi ripulin, joten jos ripulista on huolissaan, kannattaa aloittaa ummetuksen ehkäisemisestä.
Ärtyvää mahalaukkua ja suolistoa varten on mahdollista saada suojalääkkeitä, joten ota asia onkologisi kanssa puheeksi, niin hän kirjoittaa Sinulle sopivan reseptin. Minulla on Somacia, koska olen käyttänyt sitä aikaisemminkin refluksioireisiin. Vatsaa rauhoittaa ja hoitaa myös kaurapuuro kuulemma, mutta tätä niksiä en ole kokeillut kun olen enempi marjojen, jogurtin, ruisleivän ja myslin ystävä.
Ja maitohappobakteereja otin taxojen aikaan purkista, vaikkakaan ne eivät enää juuri siinä paikassa lisänneet vastustuskykyä:)
T. Karhutar
- TULEEKO HOIDOISTA VATSAVAIVOJAellinoora
- Re: TULEEKO HOIDOISTA VATSAVAIVOJAKarhutar
- Re: TULEEKO HOIDOISTA VATSAVAIVOJAellinoora
- Re: TULEEKO HOIDOISTA VATSAVAIVOJAKehäkukka
- Re: TULEEKO HOIDOISTA VATSAVAIVOJAellinoora
- Re: TULEEKO HOIDOISTA VATSAVAIVOJAtanssityttö