Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Loppuarvion tulkintaa
Nyt tarttis saada taas selkokielistä neuvontaa.Jorvista tuli tänään loppuarvio , osan ymmärrän mut jotain menee yli ymmärryksen .
Siis :Resekaatista löytyi 9,5 mm läpimittainen gradus 3 duktaalinen karsinooma ja tästä kaudaalisuuntaan laaja DCIS alue ad 40 mm .Muutokset postettu hyvin marginaalein muutoin , mutta kaudaalisuunnassa lyhin marginaali 5 mm, samoin faskian suuntaan 5 mm .Faskia poistettu preparaatin mukana. Vartiasolmukkeet puhtaat ,(0/3).
Jatkosuunnitelma : jatkohoito syöpätautien klinikalla , Jossa sytostaattihoidon tarpeen harkinta ( kasvain alle 1 cm , mutta estrogeeni ja progesteroni reseptori positiivisuus niukka , CRP 2 +++ , kiss vastaus puuttuu ). Sädehoito , mahdollisesti booster lyhyen interiorisen marginaalin vuoksi .
Olen ymmärtänyt ,että sädehoito olis riittäny , mutta kun sitä esiastetta oli niinkin laajalti ja gradus 3 ja eiks tää oo nyt sitä hormonireseptorinegatiivista syöpää .
Mitäs tarkoittaa se CRP 2 +++ ( ???? ) , entäs mikä se kiss on ?? Mikä on faskia ?? ,jotain kalvoa vai ?? Miks ne ei nyt sitten leikkaa pois koko " rukkasta" ,Pääsis kaikista esiasteista eroon ja sit antaisivat sitä sädettä . Voiks niille ehdotella mitään ,vai päättääks ne vaan mun puolesta .Sitä jotenkin toivoo hartaasti ettei tarttis niitä sytoja ( mä oon niin oksennusherkkä) , mut eihän sillekkään sit mitään voi jos niin määrätään .Kunhan pääsis eroon koko taudista .
Kiitos vaan etukäteen , mä tiedän et joku ihana kanssasisar tietää näistä asioista kaiken ja osaa selittää ymmärrettävästi.
- Loppuarvion tulkintaaanne_r_
- Re: Loppuarvion tulkintaaliikkeelle
- Re: Loppuarvion tulkintaakevätmieli
- Re: Loppuarvion tulkintaaliikkeelle