Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kaipaan suomentamiseen apua?

Minulla luvut oli muistaakseni

er 24%
pr 99%
ki-67 28%
her2-

Kasvain oli 28 mm kooltaan ja gradus III, imusolmukkeita poistettiin 13 kpl, niistä ei kuitenkaan löytynyt syöpää patologin syynissä.

Hoitona oli/on leikkaus laajalla resektiolla, jonka jälkeen 3 kertaa taxotere ja 3 kertaa cef -kuurit suonensisäisesti, niiden jälkeen 30 krt sädehoito. Sädehoidon kanssa yhtäaikaa alkoi tamofen-pillereiden syönti. Niitä syön edelleen kunnes 5 vuotta on kulunut aloituksesta. Senkin jälkeen tulee ilmeisesti vielä jokin toinen hormonaalinen lääke, mikäli vain pysyn terveenä. Täsmälääkitystä en siis saanut, koska her2-status oli negatiivinen.

Tällä hetkellä olen siis terve ja voin hyvin. Työssä olen ollut vuoden 2007 lokakuusta asti ihan normaalisti. Mitään kovin merkittäviä haittoja ei hoidoista minulle jäänyt, joten elämä jatkuu koko lailla entisellään, mitä nyt tämä kokemus on tietysti ajatusmaailmaani muuttanut.

Lymfassa olen nyt käynyt muutamia kertoja, vaikkei mitään merkittäviä turvotuksia ole ollutkaan. Olen todennut sen kuitenkin vähentävät niskahartiaseudun kireyttä ja olkavarren tuntokin on palannut ennalleen. kainaloevakuaation jälkeen alli-osasto ja kainalo oli pitkään vailla tuntoa, nyt nekin tuntuvat melko normaaleilta.

Näillä mennään eteenpäin, tulevaa en sure, enkä liiemmin uhraa ajatuksiani uusiutumiselle. Etukäteen murehtiminen kun ei auta siinäkään asiassa yhtään :)
kevätmieli | 13.2.2009 klo 12:13:06