Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Munasarjasyöpä...oireet??
Olenkin kertonut tällä foorumilla tarinaani muutaman vuoden aikana. Joka tapauksessa...radikaalileikkaus eli kohtu kokonaisuudessaan, munasarjat,vatsapaita, umpisuoli ja suurin osa imusolmukkeista pois(muistaakseni aortan ympäriltä ja nivusista).Pelkkä emätin siis jätettiin. Lapset olen jo tehnyt, joten sen puolesta ei ollut tarvetta säästää.Leikkaushaavaa(sen kokoa tai leikkaussuuntaa) en voinut valitettavasti valita, vaan leikkattiin navan yläpuolelta häpyyn saakka. "Kauniimpi" leikkautapa olisi kuulema ollut leikkausviilto poikittain. Pienemmät kasvaimet on kai mahdollista leikata tähystyksellä, josta jäänee vaan pienet jäljet.
Minulla syöpä ärhäkkää laatua, joten puolen vuoden sytot päälle
kolmen viikon välein. Hiukset lähti ja peruskunto romahti. Hampaat on hoidettava kuntoon ennen hoitoja eli tulehduksia ei saa olla sytojen takia. Näin ei pääse tulemaan yleistä tulehdustilaa.
Itse jouduin luopumaan parista hampaasta, joihin aikoinaan oli tehty juurihoito. Nyt implantit tulossa puuttuviin kohtiin. Kallista lystiä on! Kela tosin korvaa osan hoidosta.
Olen toipunut kokonaisuudessaa ottaen hyvin. Aikaa se vie.
Peruskunto vaikuttaa paljon ja henkinen jaksavuus. Oikeastaan tällä hetkellä ainoat haitat hoidoista ovat hormonikorvaushoidon ja arven lisäksi, sytoista ja imusolmukkeiden poistosta johtuvat jalkoihin jääneet kolotukset, jotka tuntuvat lähinnä jalkaterissä ja -pohjissa. Nämä vaivat kovimmillaan liikunnan tai pitemmän seisomisen jälkeen.
Kramppeihin olen saanut puolestaan avun kalkki/magnesiun valmisteesta, jota otan päivittäin.
- Re: Munasarjasyöpä...oireet??Tiedokas
- Re: Munasarjasyöpä...oireet??räpsy