Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Taxotere, Avastin ja Neulasta

Hei,

minulla rintasyöpä todettu 2007 ja nyt kesäkuussa todettu mestastasoinnit maksassa ja luustossa joihin saan taxoterea ja zometaa (luustolääke), kesällä sain myös neulastaa. Neulasta ei onneksi minulle tehnyt kovia kipuja vaikka monet ovat täällä kertoneet sen tekevän juuri kuvailemiasi kovia luustokipuja - pyydäthän lääkäriltä tuhdempia kipulääkkeitä?

Itse olen tuota Avastinia myös kinunnut mutta minulle todettiin että ei ole minun tapauksessa ensilinjan hoitosuosituksessa, enkä tiedä pääsenkö ikäni puolesta (35V) mihinkään tutkimukseenkaan.

Olen saanut Taxoa nyt 4 kertaa (eilen viimeksi), oireet ovat olleet aika lieviä: jalkoja on särkenyt, huimausta, todella kovaa väsymystä, limakalvojen rikkoutumista, hiuksen lähtee aika tarkkaa 2 viikkoa ekasta tipasta ja kaljua voi seuraavilla kerroilla kuumottaa ja kihistä. Ja tietty noi veriarvot on alakantissa ja olenkin saanut punasouja ja trombosyyttejä.

Kaikenkaikkiaan kuitenkin oireet ovat mielestäni siedettävät ja hoitoviikon jälkeen minulla on aina 2 ihan hyvää viikkoa. Ainiin, ja kylmähanskoja olen pitänyt jottei kynnet menisi niin huonoon kuntoon kun mulla aika pitkä kuuri tiedossa (10 kertaa). Toistaiseksi ei ainakaan kynsimuutoksia ole ollut, mutta on ne rukkaset aika kamalat pitää.

Taxot oireita voi helpottaa esim:

A-vitamiinitipat, jos nenän limakalvot rikki
Bepanthen-imeskelytabletit & vaahtoamaton hammastahna jos suu kovin arka
Särkylääke
Ceridal - öljy, intiimialueille ja kaljuun (oma Ceridal intime öljykin on)
ja tietekin se että koitat oikein tankata kaikkea sellaista minkä koet itseäsi lataavaksi ja positiivista energiaa antavaksi.

Voimia hoitoihin,

särö
särö | 1.9.2009 klo 09:20:30