Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Pahoinvointilääkkeet
Onnea ja jaksamista hoitoihin!Kannattaa varmaan pyytää sitä kytrilliä myös kotiin parille päivälle. On kallis lääke mutta varmasti tarpeellinen. Joissain sairaaloissa hoitajat ovat antaneet mukaan, kun on vaan pyytänyt.
Silloin muinoin, kun CEFiä sain(jouduin ottamaan), annettiin navoban tiputus ja kotiin vielä kahdelle päivälle pillerit. Tuo navoban oli vastaava kuin kytril.
Nesteytys on tärkeää, tehostettu sellainen.Sen avulla elimistöstä poistuvat sytostaatin apuaineet,jotka pahoinvointia aiheuttavat. Itse myrkky menee kyllä oikeaan osoitteeseen, vaikka juokin litrakaupalla.
Hedelmäsalaatti, oikeen kylmä maistui minulle ja sitä yritinkin syödä muutaman tunnin välein. Huomasi, että jos maha tyhjeni, paha olo tuli nopeammin.
Mutta mutta, kahden ekan CEFin jälkeen jäin tiputukseen osastolle aina kahdeksi vuorokaudeksi, koska en saanut menemään suun kautta mitään alas. Pahoinvointi meni siellä nopeammin ohi, kun olin nestetipassa koko ajan. Tipan kautta laittoivat varmaankin myös pahoinvointilääkkeet menemään.
Jokainen kokee hoidot erilailla ja tiedät sitten vasta, kun olet ekan CEFin saanut, kuinka sinun laitasi on. Mutta kyllä sinä niistä selviät, kaikki me ollaan selvitty!!!Ja saavatpa syöpäläiset kyytiä, sehän on kuitenkin tarkoitus!!
Halaus
Julia
- Pahoinvointilääkkeetanne_r_
- Re: PahoinvointilääkkeetLotteliini
- Re: Pahoinvointilääkkeetjulia
- Re: PahoinvointilääkkeetTigerlily
- Re: PahoinvointilääkkeetMeriTuuli