Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hampaiden vihlominen

Moi!

Mulla ollut nyt toisen taxon jälkeen todella voimakasta hampaiden vihlomista. Tavalliset sensitive tahnat eivät auta. Mutta ainoana amiinifluoridia sisältävä Elmex sensitive tuntuu auttavan huomattavasti paremmin kuin natriumfluoridia sisältävät. Saatavilla on myös samannimistä apteekista saatavaa hammashuuhdettakin. Tiesin kyllä että monet vihlovista hammaskauloista kärsineet ovat saaneet apua kyseisestä hammastahnasta. Minulla vaiva tuntui ei ainoastaan kuluneissa etuhampaiden kärjissä ja takahampaiden purupinnoilla vaan ihan kauttaaltaan. Ainakin toistaiseksi tahna on toiminut tosi hyvin.

Toinen seikka minkä olen huomannut on se, että bakteeripeite eli plakki tarttuukin nyt paljon tiukempaan kiinni hampaan pintaan kuin ennen sytohoitoja. En ole ennen tykännyt paljonkaan noista surisevista sähköhammasharjoista koska tavallisella harjalla olen saanut mielestäni yhtä hyvän tuloksen. Nyt olen joutunut totuttelemaan tohon sähkövatkaimeen uudelleen koska se näyttää poistavan tällaisen tiukan plakin todella hyvin vaikka käytänkin extrasoft-kärkiosaa. Tosin hampaita on pestävä sitten vähintään se 2 minuuttia kerrallaan.

t. lumikko
lumikko | 21.2.2008 klo 14:50:09