Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Viimeinen syto ohi ja sädehoitoa odotellaan.

Hei Memmu! Hienoa, että kohdallasi lääkehoidot ovat ohi ja olet voinut koko ajan hyvin. Itse olen nyt siinä vaiheessa, että viimeinen cef-hoito oli tammikuun 9pv ja nyt ovat sädehoidot alkaneet ja siihen rutiinin olen päässyt hyvin sisälle. Myös 5-vuoden aromasin-liitännäishoito on alkanut ja tähän mennessä ei ole ilmennyt mitään hankalia sivuoireita. Henkinen ja fyysinen olotila alkavat olla lähellä normaalia, katse on jo tulevaisuuteen luottavaisena, mutta myönnettävä on , että koville otti. Minä kärsin lääkehoitojen loputtua ahdistuksesta,johon osittain vaikutti ystäväni menehtyminen aivokasvaimeen, siinä alkoi itsekin vaipua synkkiin ajatuksiin ja sieluni silmin näin omat hautajaiseni. Mutta onneksi noista ajatuksista olen päässyt eroon ja kevään ensimmäisen siemenpussi tilauksen myötä, suunnittelen jo taimien esikasvatuksen aloittamista.

Jotenkin tuntuu, että elämä jakautuu nyt "ennen syöpää" ja syövän jälkeen", kyllä moni asia omassa arvomaailmassa muuttuu. Ja sitä todella toivon, että jatkossa pystyisin elämään murehtimatta tulevia, nauttimaan jokaisena aamuna alkavasta päivästä täysillä.

Hyvää viikonloppua kaikille kanssasisarille!
Sini-likka | 10.2.2012 klo 11:05:01