Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kuinka nopeasti pääsitte leikkaukseen, kun diagnoosina oli Infiltroiva ductaalinen carsinooma?

Jotenkin minä luulen, että nämä poliitikot pääsevät hieman nopeammin hoitoihin ja leikkauksiin kuin me "tavalliset ihmiset". Ellei hänkin ole käynyt hoidossa yksityisesti doscrates-klinikalla Helsingissä?

Minullekkin yksi lääkäri kertoi, ettei leikkaukseen ole mitään kiirettä/syytä, koska ei se syöpä siitä kuukauden tai kaksi odottelusta leviää mihinkään :-( Joskus näin tietysti onkin, mutta eipä se paljoa lohduta omalla kohdalla, kun olet saanut sen syöpädiagnoosin ja haluaisit päästä heti hoitoon ja tutkimuksiin.

Minä pääsin nopeasti leikkauksiin kai siitä syystä, että syöpäni oli niin pahalaatuinen ja syöpäsolujeni lisääntymisvauhti oli nopea ja sitten tuli se peruutusaika ja olin heti valmis ottamaan sen. (Ehkä myös leikkausjono ei ollut tällöin pitkä.)

Odottaminen on aina tosi kurjaa. Myös se epätietoisuus ja huoli on tosi kamalaa, kun odotat ja odotat.

Minulla on myös jäänyt kamalat hermokivut käteeni. Kipu on sellaista tosi viiltävää ja aivan kuin joku antaisi sähköiskuja käteen. Käsi on myös voimaton ja väsyy hyvin helposti. En millään ole saanut aikoja fysioterapeutille ja olen yrittänyt jumpata välillä kyyneleet silmissä, kun sattuu. Jotenkin olen kokenut sen, että leikkausasiat järjestyvät ja hoituvat nopeasti, mutta se kuntoutus ja henkinen puoli on jätetty kokonaan unholaan.

Yritä vain jaksaa, ei tässä muuta voi sanoa. Päivä kerrallaan, aina.
Isa | 15.3.2009 klo 11:07:22