Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sytostaattihoitojen alkaminen
Minä sain ensimmäisen sytostaattihoidon - Taxon - tasan viikko sitten. Tiputuksessa annetaan ja se kestää ekalla kerralla noin 1,5h. Tiputuksen aikana imeskelin jääpaloja ja luin kirjaa / katselin telkkaria. Kokeilin myös jäähanskoja ja -tossuja, mutta ne eivät olleet "mun juttu". Kynnet on hyvä lakata ennen hoitoa, jotta ne säilyisivät hyvinä.Kortisonilääkityksen avulla ekat päivät olivat kuin mitään hoitoa ei olisi annettukaan. Olin pirteä ja oireeton. Kortisonin takia ei kyllä pystynyt nukkumaan, mutta oli silti tosi pirteä olo.
Ensimmäiset oireet olivat makuaistin menetys ja suukipu. Inhottavimmat kaikista saamistani oireista. Muutaman päivän päästä tulivat myös pahkurat naamaan ja päänahkaan. Ja vaikka kortisonilääkitys loppui (kestää 3 päivää), niin nukuttua en saa kunnolla vieläkään - ja väsymys on kova. Mutta siinä kaikki oireet minulla näin ensimmäisen kerran jälkeen. Saa nähdä mitä seuraavat kerrat tuovat tullessaan...
- Sytostaattihoitojen alkaminenMarika12
- Re: Sytostaattihoitojen alkaminenKristitty Lilja
- Re: Sytostaattihoitojen alkaminendansku71
- Re: Sytostaattihoitojen alkaminenani.liini