Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hormoonikorvaushoito
Hei,Itsekkin painin tuon saman kysymyksen parissa. Olen myös 38v. ja saanut lantion alueelle täydet sädetysmäärät. Fyysiset oireet vielä kestin, mutta henkiset ne kiukunpuuskat, joilla aiheutin pahaa mieltä myös rakkaalle perheelleni oli sitten liikaa.
Ensin minulle määrättiin syöpä klinikalta progynovaa. Jonka käytön sitten aloitinkin vaikka ihmettelin syöpälääkärin määräystä, kun käyttöohjeissa lukee ettei pelkkää estrogeeniä saisi käyttää jos kohtu tallella, koska kohdun limakalvon syövän riski kasvaa. Tosin siellä lukee myös, että estrogeeni+keltarauhashormooni lisää rintasyövän riskiä.
Seuraavalla lääkärikäynnillä naistenklinikalla kysyin tätä asiaa syöpälääkäriltä. Hän määräsi minulle Divina lääkkeet ja suuresti ihmetteli tätä edellisen lääkärin lääkemääräystä.
Nyt olen vaihtanut lääkeet Divinaan vaikka aikamoista arpomista tämä näyttää olevan. Oireet ovat hävinnet ja elämänlaatu ennallaan, jess!
Olen myös kuullut että laastareina olisi myös saatavana esrtogeeni+keltarauhaslääkitystä ja aion seuraavalla lääkäri käynnillä kysyä tästä. Suunkautta otettuna kun kuulemma syöpäriski suurin.
- Re: Hormoonikorvaushoitoellinoora
- Re: Hormoonikorvaushoitoelämänkulkija
- Re: Hormoonikorvaushoitomaarit2
- Re: HormoonikorvaushoitoÄkäinen Pikku Myy
- Re: Hormoonikorvaushoitotuulikki
- Re: Hormoonikorvaushoitomaarit2