Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Viimeinkin sytoputkeen!

Pääsin tänään vihdoin syöpälääkärin vastaanotolle! Minultahan löytyi rinnasta kaksi syöpäpesäkettä; ensimmäinen mammografiassa ja toinen magneetissa. Oikea rinta leikattiin kokopoistona ja tehtiin kainalontyhjennys 28.11. Olin ennen joulua saanut patologin lausunnon vain toisesta (9 mm, duktaalinen, gradus 3, Her-negat, vahvasti hormonipositiivinen, korkea jakautumisprosentti). Toista (6 mm) patologi ei silloin vielä ollut löytänyt, mikä aiheutti ahdistusta ja epätietoisuutta minussa. Nyt siitä oli kuitenkin tullut tulokset, eli oli löytynyt. Se olikin muuttunut alunperin lobulaarisesta duktaaliseksi.

Lääkäri määräsi minulle sytostaatit, jotka alkavat ensi tiistaina, 6 x CEF. Sädehoidoista päätetään myöhemmin, välttämättä ei niitä tule. Hormonihoidot kyllä tulevat. Kainalossa ei ollut levinneisyyttä, mutta valitin ylävatsan kipuja, joten lääkäri lupasi minulle TT:n varmistukseksi. Muuten sitä ei olisi tullut.

Joka vaiheessa on ollut odottelua, odottelua ja odottelua. Pahin vaihe oli kasvaimen löytymisestä leikkaukseen. Nyt onneksi ollaan tässä vaiheessa, että hoitorytinät pääsee alkamaan! Kevät meneekin sitten näissä merkeissä. Kesä mielessä Punahattu on lähdössä taistoon syöpävihulaista vastaan!

Olin yllättynyt tuosta lääkeyhdistelmästä, kun kaikilla muilla kuulostaa olevan TAXOt ja CEFit, mulla vain nämä jälkimmäiset. Onko ketään kuka on mennyt tällä?
punahattu | 18.1.2013 klo 13:18:59