Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Rintasyövän pyörteissä toistamiseen
Heippa ystävät,olen lueskellut viestejänne ja huomannut miten paljon kiinnostusta ja keskustelua on herättänyt uuden rinnan rakentava leikkaus sekä puolesta että vastaan.
Kerronpa teille oman tarinani. Vuonna 2001 vasemmasta rinnastani löydettiin kasvi, joka osoittautui agressiiviseksi rintasyöväksi.Kasvi poistettiin ensin osapoistolla, mutta mikroskooppitutkimuksessa liian lähellä leikkausmarginaalia todettiin muutoksia, joten 1kk päästä uusi leikkaus ja koko rinnan poisto.Imusolmukkeet ja rinta olivat puhtaat, mutta varmuuden vuoksi annettiin sytostaattihoidot.V.2003 minulle tehtiin korjausleikkaus ja voi miten upea rinnastani tuli. Plastikkakirurgin todellinen taidonnäyte.Lääkärin kanssa sovimme, että mitään sisäistä proteesia ei laiteta,rinta tehdään vain omasta selkäkielekkeestä.
Elin onnellista aikaa, mutta sitten tammikuussa 2008 jouduin mammogravian vuoksi uusiin tukimuksiin oikean rintani vuoksi.Löydös oli syöpä ja huhtikuun alussa olin oikean rinnan poistossa,joten taas olen toispuoleinen, mutta onneksi vartijat olivat puhtaat, joten kainalooni ei tällä kertaa kajottu.
Ensi vkolla on lääkärin vastaanotto ja tulevat hoitoni selviävät.Olen päättänyt taistella hoidot läpi ja sen jälkeen toivon pääseväni jälleen korjausleikkaukseen, jotta voisin jatkaa elämääni iloisin mielin täysin terveenä naisena, ilman proteeseja.
Aurinkoista kevättä kaikille ja kaikkea hyvää !
- Rintasyövän pyörteissä toistamiseenKerttuli