Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tamofen
Hyvää alkanutta vuotta Teille kaikille
Itse olin 47-vuotias vuonna 2005 kun rintasyöpäni todettiin, kuukautiset olivat siihen asti ihan normaalit ja säännölliset, mutta ensimmäiseen sytostaattiin loppuivat eikä sen koommin ole näkynyt. Tamofenia olen käyttänyt 10 kuukautta ja myönnettäköön, että oireita on tullut varsinkin alussa yöunet olivat katkonaisia, hikoilua öin ja päivin, nyt jo hieman helpompaa eli selvät vaihdevuodet on nyt saatu aikaiseksi, mutta sehän on tarkoituskin, että estrogeenin tuotanto saadaan minimiin mikäli on hormonipositiivinen syöpä. Alapään limakalvot myös kuivuvat kuten asiaan kuuluu, olenkin rasvaillut alapäätäni ulkoisesti Aqualanilla päivittäin ja pari kertaa viikossa käyttänyt Cicatridina-emätinpuikkoja, jotka eivät sisällä mitään hormoneja ja kohtalaisen hyvin olen pärjäillyt:) jopa seksielämä sujuu kuten ennenvanhaan(jos ei jopa paremmin:o :))
On minulla näytepakkaus myös Ovestinista, mutta en ole uskaltanut "luuserina" kokeilla kun kuitenkin sisältää estrogeeniä:( ja olen toistaiseksi pärjännyt hyvin näillä "vaarattomilla voiteilla".
Omalla kohdallani ajattelen, että mikäli käytän Tamofenia viisi vuotta kuten on suunniteltu ja sen jälkeen olen ilman niin vaikuttaako se mihinkään sen kummemmin:o Tamofenin lopettamisen myötä minulla on edelleen vaihdevuodet ja niihin liittyvät vaivat ja oireet (johtuen tietysti iästäni) enkä edelleenkään silloin voi/saa käyttää mitään hormonikorvaushoitoa, joten tähän on nyt vaan sopeuduttava.
Elikkä kaikkinensa Tamofen on kohdallani ollut mainettaan parempi eikä ole aiheuttanut kohtuuttomia oireita tahi ongelmia, mutta tietysti kaikki on yksilöllistä.
Jaksetaan vaan jatkaa.....
- TamofenMuumipeikko
- Re: Tamofenmarjuska60
- Re: Tamofenkevät?
- Re: Tamofentuulta
- Re: TamofenMuumipeikko
- Re: TamofenHempukka
- Re: TamofenTiia
- Re: TamofenMuumipeikko
- Re: Tamofensanni