Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: rintasyöpä ja ihometarit
Hei Kastehelmi ja Karhutar,päätin kirjoitella vaikka minulla on kokemuksia vain rakkaan äitini levinneestä rintasyövästä (menehtyi 53-v 07/2005).
Äidillä agressiivinen, hormoonipos. syöpä levisi ensin implantin alle ja se jouduttiin poistamaan (revittiin selkäpuolelta pois kun rinnan iho niin olematon monen leikkauksen jälkeen). Sitten levisi soliskuoppaan ja -luuhun.
Sen jälkeen leviäminen todettiin rinnan iholla. En muista käytettiinkö siitä nimitystä "ihometari" mutta sama asia ilmeisesti. Ihossa oli n. kämmenen kokoinen, helakan punainen läikkä ihan kuin olisi polttanut auringossa. Siinä ei siis ollut mitään pattia tai kohoumaa. En olisi ikimaailmassa voinut kuvitella että sellainen on syöpää!!!
Näitä hoidettiin taxotere-sytolla ja säteillä. MUTTA sytojen aikana syöpä jälleen levisi ja nopeasti (vajaa 2kk) aivoihin.
Ja silloin ei ollut mitään tehtävissä; ei voinut leikata kun oli useita metareita ja Satkussa nopea lähete säteihin Turkuun tarkoitti 3 viikkoa (oli kesä ja lomat jne.) Olen niin katkera ja surullinen vieläkin. Eli vaadi Kastehelmi nopeaa hoitoa ja tutkimuksia. Toivottavasti et pelästynyt viestistäni. Äitini oli varmasti erikoistapaus. :(
Karhutar; olen lukenut viestejäsi, olet mahtava tyyppi, tsemppiä! Kaunista ja rentoa kesää kaikille toivottelee Heisku ent. porilainen
- rintasyöpä ja ihometaritkastehelmi
- Re: rintasyöpä ja ihometaritKarhutar
- Re: rintasyöpä ja ihometaritkastehelmi
- Re: rintasyöpä ja ihometaritHeisku