Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Pikaista apua vailla!

Olen pahoillani ystäväsi puolesta. Toivottavasti hän pääsee aloittamaan hoidot pian ja ne auttavat.

En tiedä itse asiasta mitään, satuin vain lukemaan viestisi. Halusin vain sanoa, että ei kai tuollaisessa tilanteessa ystäväsi ole pakko suostua siihen, että kyseinen lääkäri on hänen hoitava lääkärinsä. Itse en ainakaan vastaavassa tilanteessa haluaisi kyseistä lääkäriä nähdäkään. Kertomasi perusteella diagnoosi viivästyi kyseisen lääkärin vuoksi 1,5 vuotta, ja siksi tilanne on edennyt niin pitkälle. Suurissa sairaaloissa on lukuisia lääkäreitä, luulisi, että ystävällesi voitaisiin osoittaa joku toinen lääkäri. Ja kun kyseessä on ilmeisesti hyvin poikkeuksellinen ja hankala tilanne, niin eikö ylipäänsä olisi perusteltua, että hoitava lääkäri olisi erikoislääkäri, ei erikoistuva lääkäri.

Tärkeintä on tietysti saada hoidot pian käyntiin, mutta jos ystäväsi haluaa ja jaksaa, niin sairaalan potilasasiamies voi neuvoa ja auttaa potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä ja mahdollisissa muissa valitusasioissa. Jos ystäväsi ei itse jaksa, ehkä voit myös itse häntä auttaa.

Voimia teille molemmille ja hyvää vointia ystävällesi.
myrskytuuli | 9.4.2009 klo 10:46:32