Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kenelle tehdään luustokartoitukset.
Huomenta kaikille!Tuolla suurella säteilymäärällä perustelevat yleensä sen, ettei ns turhia tt-kuvauksia tai luustokarttoja tehdä. Yhden tt-kuvauksen säteilyannos vastaa 400 keuhkokuvaa.
TT-kuvauksista näkyy luuston tilanne. Mulla luustometareita sairastavalla oli viimeinen TT-lausunto jotenkin näin: Läiskäisyyttä läpi rangan, sekä kallon luissa. Myös kummatkin lonkat läiskäiset viitaten luustometastasointiin. Eli kyllä TT-kuvat kertovat myös luuston tilanteen.
Luustokartta selvittää kai sitten luhistumassa olevat nikamat, jos niitä on. Mulla onneksi se tilanne vielä rauhallinen.
Luustometarit aiheuttavat kyllä kovaa kipua ja niiden takia vuosi sitten mulle tehtiinkin tutkimukset. Kipu oli pitkäaikaista.
Kyllä minäkin olen miettinyt, että jos olisi tutkittu edellisen hoitokerran jälkeen ehkä vuoden päästä luusto, olisiko sieltä jo löytynyt tautia ja olisiko päästy hoitamaan aikaisemmin ja olisiko se parantanut ennustetta, mutta se on nyt sellaista jossittelua.Kertoihan MKS:kin että vuosi sitten kaikki oli hyvin ja sitten yhtäkkiä olikin luustossa tautia.
Tuo muuten lohdutti, että mks pystyt noin paljon liikkumaan ja tilanteesi on nyt rauhallinen syövän osalta, hieno juttu!!!=)
Mulla oli toissapäivänä kakkos-Navelbinet ja eilinen meni sängyssä, kun oksensin aamun. Ehkäpä sädetys vaikutti vielä suoleen niin, että reagoi pahalla ololla. Ekan kerran jälkeenhän ei tullut, kuin ripuli.
Toisaalta meidän yksi muksuista on valitellut huonoa oloa pari päivää ja oksensi nyt aamulla. Jos sitten sairastinkin mahataudin heti hoidon perään..tiedä häntä. Nyt olo kohtalainen, eli eikö se tästä!
Halauksia kaikille tähän päivään ja niin kauan kun ei ole oireita, kannattaa elää täysillä!!
Julia
- Kenelle tehdään luustokartoitukset.tähtitaivas
- Re: Kenelle tehdään luustokartoitukset.tähtitaivas
- Re: Kenelle tehdään luustokartoitukset.julia