Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tamofenin sivuvaikutukset
Hei kaikki kohtalotoverit!Minä olin 49 kun sairastuin, joten hiukan ennen viiskymppisiä aloin syömään Tamofenia, nyt siitä on jo kohta 4 vuotta eli viimeinen vuosi tätä lääkettä alkaa. Sitten vaihdetaan siihen toiseen, jonka nimeä en taaskaan muista. Olen kyllä harkinnut josko kieltäytyisin siitä jatkosta, ei siitä ollut edes puhetta alussa.
Minulla ei ollut vielä vaihdevuosioireita ennen sairastumista, kuukautisia ei ollut koska kohtu on aikoinaan poistettu. Alussa hikoilin öisinkin mutta se meni aika pian ohi. Päivähikoilu kyllä jatkuu, ajoittain pahempaa, ajoittain hiukan harvemmin tulee näitä aaltoja. Mielialani on masennukseen taipuvainen muutenkin, joten syön citalopramia.
Jäykkyyttä esiintyi ajoittain, mutta nyt kun mietin, ehkä ei enää juurikaan. Turvotusta on, painoakin minulla on ihan liikaa, ahmin herkkuja palkkioksi selvitymisestä. Nyt yritän työpaikan ryhmässä laihduttaa. Sekin varmaan helpottaisi hikoilua.
Töissä tämä hikoilu ja naaman punotus kyllä joskus harmittaa. Jos vaikka työkaveri tai asiakas on vieressä eikä hikiliinaa missään. Olen alkanut käyttää isoja kertakäyttölautasliinoja hikiliinoina ;). Kestävät paremmin kuin nenäliinat.
Yleensä stressi ja kiire pahentaa oireita. Kun olen rauhassa kotona, aaltoja ei juurikaan ole, paitsi saunan jälkeen.
Onneksi leikatun puolen kainalo ei vieläkään hikoile, saa nähdä onko tilanne ihan pysyvä.
Kuumasta työhuoneesta tervehtien ja kivaa vappua kaikesta huolimatta toivottaen,
-Kukkamaaria
- Tamofenin sivuvaikutuksetpistaasi
- Re: Tamofenin sivuvaikutuksetpistaasi
- Re: Tamofenin sivuvaikutuksetMissShadow
- Re: Tamofenin sivuvaikutuksetkukkamaaria
- Re: Tamofenin sivuvaikutuksetiina*iinuska
- Re: Tamofenin sivuvaikutuksetOutolintu
- Limakalvo-ongelmatpiupalipaupali
- Re: Tamofenin sivuvaikutuksetkaunotar
- Re: Tamofenin sivuvaikutuksetpistaasi