Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mietityttää

Minun on myös pitänyt vastailla Sinulle, Pike, kun vähän samanlaisessa veneessä ollaan...

Minulla nimittäin tuo terve rinta on tunnustellen aivan pehmeä, mutta kaakkoisesta ulkosyrjästään nänni vetäytyy hiukan sisäänpäin, kun käden nostaa ylös. Myös kainalo näyttää ajoittain pullealta, ja sitä - niinkuin rintaakin - on sekä ultrattu että kuvattu, tuloksella "normaali löydös" ja tiivis kudos. Kirurgille myös juttelin, josko jo poistattaisin toisenkin rintani, mutta toistaiseksi en ole vielä tarttunut lupaukseen, että niin todella halutessani voidaan tehdä. Onhan se kuitenkin iso leikkaus ja neuropatia ilman sytojakin tuntuvaa:(

Joka tapauksessa, minäkin suosittelen Sinulle paksuneulanäytteen ottamista - ellei näin ole jo tehty, ja onhan magneettikuvakin on yksi vaihtoehto etsiä hankalammin paikannettavia kasvaimia. Itse harkitsen tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa, koska todellakin kiinnostaisi tietää, mitä sen sisäänvetäytyneen nännin takana piilee. Kirurgi piti muutostani ikään kuuluvana ja vähäisenä, mutta koska rinnassa ja kainalossakin on kipua, en haluaisi jättää tutkimista enää vain mammografian ja ultraäänen varaan. Päättäväisyyttähän se kuitenkin vaatii saada kaikki tarvittavat tutkimukset, joten rohkeutta Sinulle ryhtyä toimeen!

Itse vielä harkitsen ja lasken säästöjäni, koska julkisella en usko siihen magneettikuvaan pääseväni. Mutta ellei tuo kainalo pian tuosta rauhoitu, niin pakkohan se rinta on tutkia!

T. Karhutar
Karhutar | 8.1.2010 klo 14:09:57