Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kylmä suihku taas =(

Hei vaan Tuskamuikkunen!
Ompa aikaa vierähtänyt, kun olen näillä sivuilla käynyt. Kirjoituksesi kosketti minua, koska olen ollut vastaavassa tilanteessa useastikkin.
Sairastuin 06 syksyllä kohdunkaulasyöpään, joka oli erittäin agresiivinen ja jo löytyessään levinnyt keuhkoihin.Olin tuolloin 36v. ja lapseni 6,9 ja 12vuotiaat. Leikkauksen jälkeen alkoi ensimmäiset sytostaattihoidot, jotka lopetettiin koska en enää ketänyt niitä, toiset hoidot lopetettiin tultuani allergiseksi ko. sytostaatille. Kolmannet oli tabletteja, joita söin hyvällä vasteella pari vuotta ja saimpa jossain välissä sädehoitoakin.
Sädehoidon ja tablettien jälkeen olin PET/CT kuvissa 09 kesällä, joka näytti minun olevan täysin puhdas. Ei siis yhtään aktiivista pesäkettä missään!! Ensimmäistä kertaa uskaltauduin ajattelemaan homman olevan jo ohi, kunnes meni puolivuotta ja syöpä oli takaisin. Tällä kertaa keuhkoissa oli nestettä kerääviä pesäkkeitä ja etäpesäkkeitä löytyi myös maksasta. Olin varma etten tästä enää selviä.
Aloitettiin kuitenkin taas uudet sytostaatit alkuvuodesta. Ja heinäkuussa tehtyjen kuvausten perusteella keuhkoni olivat taas puhtaat. Maksasta oli pienentynyt ja siihen tehtiin kemoembolisaatio neljä viikkoa sitten. Tulokset kuulen joulukuussa.

Ehkä pointtini tässä on se, että vaikka tuntuisi kuinka synkältä, niin elä luovuta!! Minä kuulin jälkeenpäin, että ennusteeni leikkauksen jälkeen oli n.4kk. ja siitä on jo 4vuotta!!
Sinulla alkaa kohta uudet hoidot ja taas on toivoa!!
Nyt vain keräämään voimia tulevia koitoksia varten, mitä paremmassa kunnossa on, sitä paremmin kroppa kestää.

Kaikkea hyvää sinulle ja tsemppiä taisteluun!!
Olet ajatuksissani:) Madonna
madonna | 30.9.2010 klo 11:00:17