Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Odottamista .....

Heissan Santeri ja kaikki muutkin palstalaiset!

Täällä on keskusteltu paljon sytostaattien vaikutuksesta ja muusta tähän ”p---------n” liittyvästä. Olen jo aiemmin kirjoittanut oman tarinani. Laitan sen uudemman kerran. EI OLE TARKOITETTU SÄIKYTTÄMÄÄN. Paremminkin kannustukseksi. Jos minä olen näillä eväillä selvinnyt niin te nuoremmat selviätte myös. Jokaisen meidän on täältä kerran lähdettävä. Onneksi emme tiedä milloin kenenkin vuoro on.

Sairaskertomus lyhykäisyydessään on seuraava;
Osapoisto (kolmen rypäs), imusolmukkeet 28/1, eli yhdessä vartijasolmukkeessa oli syöpäsoluja.
3 x Taxotere + kortisoni
3 x CEF
25 x sädetys
2 verensiirtoa
1 x 30 pv:n antibioottikuuri ja
3 vrk sairaalassa

Pahimpaan aikaan viime keväänä olin varma etten kesää näe. Kesä tuli ja meni. Nyt on yksivuotistarkastuskin ohi. Mitään uusimiseen viittaavaa ei ollut. Sädehoitojen jälkeen tuli täydellinen tyhjyys. Väsymys oli totaalien, se ei lähtenyt edes nukkumalla. Voimat hävisi tyystin ja mieliala oli pahasti miinuksella. Nyt on jo uusi kesät ja porskuttelen täällä edelleen. Toisten ilona ja toisten riesana.

Luin paljon toisten kokemuksia. Jos jollain oli ollut rankempaa, ajattelin ”minähän olen päässyt tosi helpolla”. Jos joku oli päässyt helpommalla, ajattelin ”kiva ettei kaikkien tarvitse tätä rääkkiä kestää”. Jokaisen kokemuksesta oppii aina jotain. Tässä kannattaa käyttää mielikuvitusta. Ei missään tapauksessa negatiivista sellaista.

Kannattaa patistella itseään elämään tässä ja nyt. Eilinen on historiaa, huomisesta emme tiedä mitään. Olen luonteeltani peruspessimisti, menneen harmittelija ja tulevan pelkääjä. Syövän kanssa on ollut pakko opetella elämään tätä päivää. Väsymykseen kokeilin hapettavaa Aloe Veraa. Kuinka ollakaan se auttoi. Ei mitenkään dramaattisesti mutta tuntuvasti.

Jokainen löytää omat selviytymiskeinot. Hoitojen teho ja niiden vaikutus on YKSILÖLLISTÄ. Ei kannata säikähtää koviakaan kokemuksia.

Joten pää pystyyn ja ulos haistelemaan kevään tuoksuja/hajuja. Toivoo kielo
kielo43 | 14.3.2007 klo 11:40:54
  • Odottamista .....
    santeri
    14.3.2007 klo 09:26
    • Re: Odottamista .....kielo43
      14.3.2007 klo 11:40