Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Miten menee Letrozolen kanssa?

Tammikuun alusta lähtien olen syönnyt Letrozolea (Femar). Alku meni tosi hyvin, ei pahempia sivuoireita. Helmikuun lopulla alkoivat säryt selvästi lisääntyä. Aluksi säteilevänä kipuna pitkissä luissa. Istuminen oli vaikeaa ja yöt katkonaisia. Nyt kivun luonne on muuttunut, se on keskittynyt niveliin. Liikkeelle lähtö on vaikeaa, samoin istumaan laskeutuminen. Kun pääsen liikkeelle kömpelyyden jälkeen, niin kävelen hissukseen hyvin 3-5 km. Sen jälkeen lepokipu on kova, mutta rauhoittuu vähitellen itsestään. En edes pysty sanomaan, onko särkylääkkeistä hyötyä.
Sain onkologilta luvan syödä omegaa + inkivääriä, joka on tarkoitettu nivelille ja lihaksille. Se tuntuu hyvälle.
Onneksi ei ole hikipuuskia, eikä mielialavaihteluja. Nuo tuntuisivat melkeinpä ikävimmille sivuoireille, joten en halunut vaihtaa valmistetta. Nyt olen ollut pihapuuhissa ja konttaillut marjapensaiden alla ja haravoinnut. Kivut ovat aikamoiset ja viime yönä nukuinkin vasta neljän jälkeen.
Kuntoa pitäisi nostaa ja se ei nouse sohvalla istumalla. Mulla tietysti on se hyvä puoli asiassa, että olen vielä vuorottelulla, lepäilen vielä päivisin. Töihin menen heinäkuun alussa. Siihen mennessä toivoisin parannusta, ainakin tuohon yöuneen. Onkologi sanoi, että lääkkeeseen kuuluu juuri nuo "hyppykivut" nivelestä toiseen, mutta se voi olla väliaikaista, joten tulevaa viittä vuotta ei tarvitse kärsiä.
Minkälaisia oireita teillä toisilla on?
Vappuaatto on kauneimmillaan, ja koska on työnjuhla, niin ulos pihatöihin, sinnikkäästi. Mies odottaa puita pinomaan, onneksi kyseessä eivät ole metrihalot, vaan lyhyet ja kevyet saunapuut.
Hei kanssasisaret, eiköhän me olla kaikki ansaittu tänä iltana poreilevat kuohikset - itsemme kunniaksi!
Skool! Terveisin gugi53
gugi53 | 30.4.2012 klo 12:43:00