Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Kolposkopia tehty, pelottaa ja kyselyttää

Hei!

Rekisteröidyin nyt tänne, josko täältä saisi tietoa ja vertaistukea...
Mulla siis todettiin papa lk 3 ja HSIL eli pahoja epiteelivauroita tms. Oli aika järkytys jo se, koska piti olla vain kontrolli koska syksyllä oli lk2, ASC-UCS ja tulehdus mikä hoidettiin, ja sit olikin huonompi tulos.

Nyt tuli sitten kolposkopiassa käytyä, menin yksityiselle, että pääsi mahd pian. Ei ollu paha tutkimus, mut selviä muutoksia siel näkyi jo silmällä :/ Nyt sit odotellaan tuloksia.. Hiukan pelotti kun kyselin et jos on syöpä niin tuleeko kohdunpoisto, niin se vaan oli, että kai se henki tärkein on. No tietty, vaikka minulla on yksi lapsi ed. suhteesta, nyt mulla on uusi miesystävä, nuorempi kuin mä, joka kovasti haluaisi lapsia :/ Mä olen ennen luullut, ettei hedelmällisessä iässä oleville kovin äkkiä tehdä kohdunpoistoa. Onko jollain kokemusta, että olisi löytynyt syöpä, et voiko sen hoitaa vielä Loopilla tms?
Tosin se sanoi, että tuskin se nyt syöpää on, mut vaikea olla pelkäämättä pahinta.

Sitten toinen kysymys: onko kenellekään muulle lääkärii sanonut, että myös mieheltä pitäis hoitaa kondylooma, et muuten se tod.näk uusii? Aika kiva, kun mun miesystävä vielä asuu eri paikkakunnalla.. Ja että kortsua pitäisi käyttää aina, ymmärsin siis että vakikumppaninkin kanssa? Onko muille sanottu noin, vai oliko se sen omaa keksintöä? Hiukka hämillään olen...
Kate-75 | 17.3.2009 klo 14:35:04