Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Rintasyöpädiagnoosi viikko sitten.

Löysin itse oikeasta rinnastani kyhmyn marraskuun alussa. Sain lähetteen mammografiaan. Minusta otettiin kuvat ja ultraääni ja samalla otettiin myös kolme paksuneulanäytettä. Tulokset sain reilu viikko sitten. Kaikki kolme näytettä olivat luokkaa 3, pahanlaatuinen rintasyöpä. Nyt odotan leikkausta, koko rintani ja imusolmukkeet poistetaan. Sen jälkeen alkaa sitten sytostaattihoidot. Oli todella iso shokki saada tälläiset uutiset ja sitä on vaikeaa uskoa todeksi. Minä sairastuin 34-vuotiaana. Minulla on terveelliset elämäntavat, en ole koskaan polttanut, en käytä alkoholia, liikun jne. Meillä on kaksi pientä lasta, joten ei ei ne raskaudetkaan ja imetyksetkään suojanneet syövältä, kuten joskus sanotaan.

On todella rankkaa, koska on pieniä lapsia ja koko ajan hätä ja huoli heistä. Haluaisin tavata jonkun perheellisen naisen, jolla on sama tilanne, jotta voisi yhdessä keskustella asioista. Kukaan muu ei näitä kaikkia asioita voi ymmärtää kuin se, jolla on samanlainen tilanne. Itse asun pk-seudulla. Ensi viikolla on jo leikkaus. Pelottaa jo tosi paljon.
Isa | 23.1.2009 klo 21:33:06