Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Tukea puolisolle
Varmaan monilla meillä puoliso jää vaistämättä enemmän tai vähemmän yksin ajatuksineen ja pelkoineen, samalla kun pitää yrittää olla vahva perheen pää. Ensimmäistä kertaa sairastuessani 13 vuotta sitten en oikein asiaa osannut edes ajatella, mutta nyt olen tilanteesta huolestunut.Mieheni kertoi eilen pelkäävänsä ja on ollut "alavireinen". Hn myös nukkuu huonosti, osa siitä voi toki johtua töistäkin. Olen itse yrittänyt pitää lippua korkealla, vaikka viime päivinä jotkin kommentit ovat tuntuneet tosi pahoilta.
Miten te olette vastaavanlaisissa tilanteissa toimineet ja mahdollisesti vertaisapua saaneet ?
Soittaessani ja kertoessani vime viikolla yhdelle ystävättärelleni uusiutuneesta rintasyövästäni, hän rupesi itkemään, muistelemaan niitä hautajaisia, joissa lähiaikoina oli ollut ja kertoipa vielä antaneensa ohjeet omiaan varten perheelleen. Yritin lohduttaa ja piristää häntä, mutta jouduin lopettamaan puhelun töihin lähdön vuoksi niin, että hän jäi toiseen päähän nyyhkimään.
Vähän samanlainen tilanne toistui tänään vanhalla asiakkaallani, jonka luona kävin. Muistelivat menehtyveitä ja toivoivat minulle parasta.
Mistä ymmärrystä ja voimia itselle ja miehelleni ?
Päiväranta
- Tukea puolisollePäiväranta