Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: allerginen reaktio taas solumyrkystä, loppuuko keinot?
Hei RiittaEn ole mikään munasarja- tai varsinkaan kirkassolusyövän asiantuntija, mutta asioita seuratessa olen laittanut merkille, että sisplatiini (platina) on Sinulle se ensisijainen hoito, mistä kannattaa pitää kiinni ja jonka tiputus (kuitenkin) on koko ajan onnistunut. Ongelmana on muodostunut Sinulle sopivan, täydentävän syton löytäminen.
Doketakseli on todella tehokas lääke, minkä olen saanut itsekin rintasyöpäpotilaana kokea. Taxoteren ajan, minulla oli koko ajan antihistamiinilääkitys päällä, enkä saanut mitään allergisia oireita tiputusten aikana. Toipumisaikana laitoin kyllä merkille, miten Taxotere lisäsi keuhkojen limaisuutta ja rohinoita. Annosta pienentämällä nämä oireet hävisivät, ja niille, kenelle oireet ilmaantuvat jo tiputuksen aikana, kokeillaan ensin hitaampaa tiputusta, mikä saattaa tuoda avun.
Siitäkin asiasta kannattaisi kysellä, voisiko allergian aiheuttajana olla jokin syöpäpoliklinikkasi käyttämä liuotin, koska maailmalla tätä tapahtuu jatkuvasti, että liuotinta vaihdetaan ja seuraavat tiputukset sujuvat sen jälkeen ok. Toivotaan parasta!
T. Karhutar
- Re: allerginen reaktio taas solumyrkystä, loppuuko keinot?Karhutar