Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Cef, sydän ja univaikeudet
HeiKyllä oireista kannattaa puhua polilla. Itse soitin sinne kolmannen hoidon jälkeen, koska osa oireista paheni kerta kerralta ja vaikka pahoinvointi helpottikin, kiitos lääkkeiden.
Minulla oli pahinta kurkun ja rintakehän kuristus ja hapennälkä. Sempä takia tehtiin sydämen uä, joka oli ok. Mutta oireiden takia sytostaatit lopetettiin kokonaan, koska ne saattavat joissakin harvoissa tapauksissa aiheuttaa sydänlihastulehduksen, sydämen vajaatoimintaa tai niin kuin minulla tod.näk. valtimoiden supistusta, joka voi aiheuttaa hapen saannin vaikeutta sydämeen, pahimmassa tapauksessa infarktin riski on olemassa. Koska syöpäni on ns. aika iisiä sorttia, päättivät jatkaa säteillä lopun hoidon.
Aika vaikea oli hyväksyä hoitojen keskeyttämistä, mutta täytyi ottaa tosissaan myös tuo toinen vaihtoehto.
En halua missään nimessä pelotella ja useasti sivuvaikutukset ovat varmasti vaarattomia ja ne kestää, mutta aina kannattaa mieltään rauhoittaakseen ottaa ne esille polilla. Itse pääsin nukkumaan unilääkkeiden avulla hoitojen aikana, jolloin käytin kortisonia tehostamaan pahoinvointilääkkeitä, kortisonihan aiheuttaa kuumotusta sekä unettomuutta.
Kaikkea hyvää sinulle, ilmeisesti sinulla on vain kaksi hoitokertaa jäljellä, voimia niihin.
t. pipa
- Re: Cef, sydän ja univaikeudetHempukka
- Re: Cef, sydän ja univaikeudetpipa