Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mantille oli vastaukseni

Hei Maat!
Huomasin, että sinäkin käyt PKKS:ssä. Tuli heti "kotoinen" olo. Torstaina 14.11 olivat kaikki tuolit täynnä "tiputettavia" potilaita. Sairastuessani nyt itse syöpään, tajuan kuinka paljon kohtalotovereita on. Leikkauksessa ollessani tapasin sairaalassa tosi ihania ihmisiä, elämäniloisia, vaikka heillä oli asiat vielä huonommin. Muita vakavia sairauksia. Ajattelin, että onneksi minulla on vain reuma ja rintasyöpä. Näillä mennään niin kauan,kun uutta ilmaantuu! Tiedätkö onko kylmäpäähineen pitämisellä mahdollisesti sellainen vaikutus,että kylmähattu estäisi sytostaatin pääsemistä aivojen verenkiertoon jos syöpäsoluja olisi kulkeutunut aivoihin? Tästä minulle ei ainakaan kerrottu, ymmärsin, että kylmä hidastaa verenkiertoa ja estää sytostaattia menemästä hiusnystyröihin.
Tällä palstalla joku kirjoitti epäilyn, että kylmähatulla olisi tälläinen vaikutus.

Pidin kylmähattua, mutta tuskin se estää hiusten lähtöä, ja jos näyttää hiukset lähtevän, lopetan hatun pitämisen toisilla hoitokerroilla. Sinä olet näköjään hoidossa toisina päivinä, kuin minä. Hyvää jatkoa sinulle. Näillä sivuilla ainakin tavataan. Manti
manti | 17.11.2013 klo 14:41:17