Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: MYÖS UUSI FOORUMILLA jatkoa.......

Hei Hannakaija ja tervetuloa tänne veneeseen meidän kanssa soutelemaan myrskyisiä vesiä. Olen pahoillani, että olet sairastunut uudelleen. Minut on leikattu huhtikuussa ja nyt on takana kaksi taxotere sytostaattia. Minulla myös lapsia (12,9,3v).

Nukkumisesta tai pitäisikö mieluummin sanoa nukkumattomuudesta. Jo alkuaikoina psykologi painotti minulle yöunen tärkeyttä, jotta jaksaa sitten taas päivänvalossa paremmin. Hän suositteli minun ahdistuksesta johtuvaan uniongelmaan unilääkettä. Minulla on Zopinox, joka on kuulemma mieto unilääke ja minä ainakin herään aamulla virkeänä (ei mitään tokkuraisuutta aamulla, päin vastoin). Minä olen saanut korvaamattoman avun näistä. Hän sanoi, että nukahtamislääke on hyvä, kun ongelma on vain nukahtaminen, mutta nukahtamislääke ei poista ahdistusta, vaan sitä saattaa herätä väsyneenä, kuin ei olisi nukkunut ollenkaan. Unilääke sen sijaan poistaa (vaikuttamalla keskushermostoon) ahdistuksen ja unesta tulee levollista. Näillä unilääkkeillä pystyin myös nukkumaan, vaikka minulla oli taxotere-sytostaatin aiheuttamia luusto- ja lihaskipuja.

Voimia sinulle
MeriTuuli
MeriTuuli | 11.6.2007 klo 09:22:51