Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rinnanrakennusleikkaus

heippa!
Minulle tehtiin LD korjausleikkaus lokakuussa 06. Toivuin siitä suht hyvin, sain sytot 6 x CEF. Sinulle Lotteliini ennakkovaroitusta: sädetys aiheutti tosi pahasti kiristystä arpt-alueella, sädetys päättyi toukokuussa 07 ja nyt vasta alan selvitä siitä. Tosin minä olen hoikkaa mallia joten kirurgit ottivat ison palan lihasta koska rasvaa ei ollut... edelleen aamulla on selkä, ja varsinkin lihas kainalon alta krampissa. Pyörittelen käsiä kovasti jotta se rentoutuu. Päivän aikana ei ole mitään haittavaikutuksia enää vaan nostelen tavaroita ja lapsia samaan mallin kuin ennen sairastumistani. Nännintekoa siirrettiin ens keväälle koska plastiikkakirurgi sanoi vielä turvotusta olevan sädetyksen seurauksena. Luomurinta on kokoa A+ ja uusirinta kokoa B. Arvet ovat ulkoapäin katsottuna hyvin parantuneet ja olen pitänyt kaarituellisia rintsikoita. Itse koen enemmänkin että uusiorinta on rintaliivin täytettä, eipä tarvitse proteesia käyttää. Yhtä hyvä kuin luojanluoma siitä ei tule mutta olen tyytyväinen että se on tehty - en ehkä osaa arvioida uusiorinnan merkitystä koska en ole elännyt proteesivaihetta. Tsemppiä leikkaukseen ja kerää itseesi kunnolla rasvaa niin ei tartte kirurgin ottaa niin paljon puhdasta lihasta...ja muista pyytää kunnolla kipulääkettä leikkauksen jälkeen niin toivut paremmin, eka 3 pv ovat rankimmat mutta sitten alkaa jo helpottaa. Voimia koitokseen!!
piastar | 16.9.2007 klo 20:27:00