Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Dysplasia gravis
Minulla todettiin tammikuussa dysplasia gravis (cin3) ja se hoidettiin loopilla. Vastaukset luvattiin parin viikon sisällä. Ehti kulua kuukausi ilman vastausta, joten lopulta sitten soitin klinikalle. Sieltä kerrottiin, että vastaus oli lähtenyt sen aamun postissa. Hoitaja kuitenkin katsoi koneelta ja kertoi, että patologin lausunto oli pääpiirteissään "Solumuutos todennäköisesti saatu pois, mutta leikkauspinnassa on jotakin epäilyttävää. Vaatii mahdollisesti kaavinnan. Kontrollia suositellaan 3 kk:n päähän." No, seuraavana päivänä vastaus tuli sitten kotiinkin ja siinä todettiin vain lyhyesti, että "Solumuutos poistettu, kontrolli 3 kk:n kuluttua. Aika varattava itse siten, etteivät kuukautiset satu samalla päivälle."Minulla sattui olemaan käynti keskussairaalassa muun asian takia, joten menin sitten samalla reissulla varaamaan aikaa naistentautien klinikalta. Näytin siellä sitä kotiin tullutta lausuntoa ja hoitaja katsoi tietoni vielä koneelta. Kun kyselin lisätietoja, minulle vastattiin ettei voitu kertoa muuta, kun lääkäri oli katsonut aiheelliseksi antaa sellaisen lausunnon.
Minulle jäi mielikuva, että asia ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin lääkärinlausunto antoi ymmärtää, mutta muuta ei suostuttu kertomaan. Tietämättömyys on todellakin pahinta. On omituista, ettei lääkäriltä saa lisätietoja, kun omasta terveydestähän tässä on kyse.
Kontrolli on tulossa huhtikuussa ja koko ajan pelottaa yhä enemmän.
Tsemppiä sinulle! Yritetään ajatella positiivisesti. :)
- Dysplasia gravissisco
- Re: Dysplasia gravisScarlett
- Re: Dysplasia gravisPaprika
- Re: Dysplasia gravisPaprika
- Re: Dysplasia gravisMINSKU
- Re: Dysplasia gravissisco