Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Masentaa

Hei,
sain rintasyöpädiagnoosin syyskuussa 09 ja pitkä työsuhteeni oli loppunut kaksi viikkoa aikaisemmin.
Syöpä löytyi ikäseulonnoissa,olen 52-v ja kaikeksi onneksi kasvain oli hyvin pieni, 6 mm eikä ollut levinnyt imusolmukkeisiin.
Minulle tehtiin osapoisto ja jatkohoidoiksi sain vain sädehoidon 25 kertaa,
joista nyt on kuusi takana. Matkaa hoitoon tulee vajaa 100 km suuntaansa junalla. Vähän väsyttää,mutta muita oireita ei vielä ole.
Sairauslomaa on helmikuun loppupuolelle, ja mitä sitten...

Töitten loppuminen jäi taka-alalle tässä mylläkässä, mutta nyt alkaa pelottamaan.
Oletteko saaneet henkistä apua jostakin. Asun pienellä paikkakunnalla, leikkaus muualla ja sädehoito taas toisessa kaupungissa. Saan hyvää hoitoa,mutta henkisesti olen aika hukassa eikä ole mitään omahoitajaa tms. En ymmärrä, miten jaksan lähteä töitä hakemaan heti tämän rumban jälkeen.
Olen opiskelujen jälkeen ollut aina töissä ja nauttinut työstäni. Nyt ei ole kuin työvoimatoimisto,minne mennä kolkuttelemaan.
Miten saan itseni koottua ja katsomaan eteenpäin valoisammin mielin ?
Läheiset eivät jostain syystä oikein ymmärrä,että masennun vaikka syöpä näyttää olevan häviäjä tällä kertaa.
Teille on helppo purkautua,kiitos ja voimia kaikille tähän taisteluun !
t
Maisa
Maisa | 12.1.2010 klo 15:12:55