Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Kohdunkaulasyöpä ja yhdyntäkivut?
Hei!Minulle todettiin kohdunkaulasyöpä toissa keväänä, jo kesällä tehtiin radikaalileikkaus, kohdunpoisto sekä paljon imusolmukkeita. Munasarjat jätettiin sillä ne olivat terveet.
Leikkauksen jälkeen sain vielä säde- ja sytostaattihoitoa.
Nyt olen terve!
Minulla on kuitenkin tällainen vaiva joka ilmenee välillä, yhdyntäkivut. Tätä ei tapahdu joka kerta. Tai oikeastaan tämä ei ole yhdyntäkipua vaan tulen todella kipeäksi seksinjälkeen!
Särkylääkkeistä ei juuriaan apua ole, tuskainen mahakivun kanssa sängynpohjalla useamman päivän. Minua väsyttää kovasti ja pystyn nukkumaan helposti useamman vuorokauden nousemalla välillä syömään ja ottamaan lääkkeitä.
Olen puhunut tästä lääkärii kanssa, hänen mielipiteensä asiaan on se 'etteivät paikat ole enää ennallaan'.
Minua tämä suuresti ihmetyttää kun tätä 'sairastumista' ei tapahdu jokaisen yhdynnän jälkeen.
Minulla ei ole miesystävää eikä ns. vakinaista seksikumppaniakaan. Harrastan siis seksiä melko harvoin.
Lääkäri sanoo ettei kliinisessä tutkimuksessa näy mitään ja todella siistiltä näyttää, verikokeet ovat myös.
Ei voi siltikään olla mahdollista että tällainen tuskainen kipu on normaalia, en koskaan ole ollut näin kipeä! Kuin näinä parina kertana kun näin on käyny.
En tiedä kuinka tässä tulisi toimia ja lopettaako seksielämä kokonaan? Valmiiksi jo pelottaa seuraava kerta JOS tulen kipeäksi.
Tuntuu että otettiinko minun asiaani lääkärissä aivan tosissaan ja uskottiinko että olen oikeasti todella kipeä?! Niin kipeä, etten pääse ilman apua edes vessaan.
Mitä voisin tehdä? Onko jollakulle käynyt samallatavoin?
- Kohdunkaulasyöpä ja yhdyntäkivut?Ruut12