Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: metastoitunut
Heippa Kevät!Olen kokenut omat kauhun tunteeni levinneen rintasyövän kohdalta kaksi vuotta sitten, jolloin syöpäni diagnosoitiin synnytyksen jälkeisenä päivänä ja heti kohta todettiin maksaan levinneisyys. Olen gr.3, hormooni pos., ja her2pos. Elikkä nuo kaksi jälkimmäistähän ovat loppujenlopuksi hyviä asioita kun on ärhäkkä syöpä. Oli se helvetillistä aikaa, jota tosin laannutti synnytyksen jälkeiset adrenaliinit eli ihanuus ja kauheus kohtasivat toisensa.
Niinpä tässä ollaan edelleen, jota en uskonut silloin alkuunkaan. Eli toivoa on ja levinneen taudin kanssa voi todellakin myös elää täyttä elämää. Olen nyt ollut vuoden verran töissä ja se todellakin teki minusta taas ehjän ihmisen.
Älä tuijota liikaa markkereihin ym. ennusteisiin. Sinun tarinasi on sinun tarinasi. Hoidot alkaa ja askel kerrallaan eteenpäin. Älä myöskään syytä itseäsi siitä mikset toiminut aikaisemmin, se on turhaa ja liian kuluttavaa, tapahtunut mikä tapahtunut.
Minun syöpäni diagnosoitiin puoli vuotta myöhemmin kun kävin lääkärillä valittamassa pattiani. Jos minut olisi silloin otettu todesta ja todettu syöpä olisin mitä todennäköisimmin päättynyt raskauden keskeytykseen, koska se oli 18.rv. Mutta onni onnettomuudessa sain vajaa puolivuotta myöhemmin ihanan terveen pojan ja sen jälkeen tauti todettiin ja aloitettiin hoidot. Ja nyt ollaan tässä ja nyt. Taas nokka kohti uutta vuotta ja katse tulevaisuuteen. En murehdi tulevaa vaikka edessä voi vielä olla rankat ajat, elän tässä ja nyt täysillä. Siksi toivon sinullekkin tsemppiä, toivoa ja tulevaisuutta. Ja ennenkaikkea jaksamista. Tunne ja puhu tai kirjoita tunteista, se oli aikoinaan minun valttikorttini.
Rakkaudella Hiippana
- metastoitunutkevät?
- Re: metastoitunuthiippana
- Re: metastoitunutkevät?
- Re: metastoitunutriksulainen
- Re: metastoitunutSyysunelma
- Re: metastoitunutlokakuu