Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kirurgin kontrollissa

Hei!
Sairastuin kesällä rintasyöpään. Nyt jo takana rinnan leikkaus ja sytostaatit (3xdosetakseli + 3xcef). Viimeisen cef:n sain kolme päivää sitten. Edessä viisi vuotta antiestrogeenihoitoa.

Minä kävin osittain töissä dosetakselien aikana. Ekalla hoitojaksolla olin töissä kaksi viikkoa, tokalla puolitoista, kolmannella viikon. Työni on melko fyysistä ja pakko myöntää, että rankkaa oli. Töihin minua ajoi huoli taloudellisesta selviämisestä. Minä kun tipuin jo neljän viikon jälkeen sairaspäivärahalle ja sinkkueläjänä kaikki menot yksin maksettavana. Loppiaisen jälkeen aloitan taas työt.

Cefien alkaessa luovutin ja jäin hoitamaan itseäni. Eka cef toikin sitten sairaalakeikankin neutropeenisen kuumeen takia. Osasyynä pidin sitä, että oli ajanut itseni liian tiukille. Mutta hoitoihin reagoiminen on todella yksilöllistä. Työ voi toisaalta pitää ajatuksia vähän poissa omasta kropasta. Mutta armollisuutta itseä kohtaan. Ei saisi liikaa vertailla. Jokaisen tauti on yksilöllinen.

Voimia,
Helena_52
Helena_52 | 21.12.2013 klo 19:16:25