Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkaus lähenee

Hei Sinulle!
Itse menin sisälle sairaalaan edellisenä päivänä, jolloin otettiin verikokeita, keuhkokuvat, tehtiin imusolmukevärjäys.
Ajattelin nukkua kunnolla ennen leikkausta ja pyysin nukahtamislääkkeen illalla, nukuinkin hyvin. Kotona olisin pyörinyt koko yön jännityksessä.
Lisäksi rauhoituin (?) niistä tunnelmista, jotka osastolla oli.
"Samassa veneessä" naisia ja kaikki tuntuivat sisarilta siinä huoneessa, toiset kotiin lähdössä, toiset tulossa.
Siinä heidän kanssaan jutellessa asiat asettuivat paremmin uomiinsa.
Yhden vuorokauden aikana ehdittiin itkeä ja nauraa sen leikkausta odotelleen kuukauden edestä!!!
Kipuja ei minulla ollut, ei sietämättömiä, siis.
Kokopoisto minullakin.
Yksi haavadreeni, joka poistettiin leikkauksen jälkeisenä päivänä. Nipisti, ei sattunut tuo poisto.
Kotiin lähdin leikkausta seuraavana päivänä.
Minä koin käden liikuttamisen ja jumppaamisen hyvin tärkeänä, ei turvotellut ja liikkuvuus säilyi hyvin.
Vaikein asia oli tuon poistetun rinnan ja kainalon tunnottomuus, josta kukaan ei muistanut minulle mainita.
(...luulin sitten jotain halvausoiretta pukkaavan, kunnes lääkäri ilmoitti, että kuuluu asiaan... ja tuntuu oudolta.)

Lepäsin mahdollisuuksien mukaan ja liikuin ulkona ja söin vähän väkisin, jotta olo alkoi tuntua taas ihmiseltä.
Otin sen tavallisesta leikkauksesta toipumisena,
ja nyt suhtaudun niin, että syöpä on poissa ja saan hoitoa jolla varmistellaan sen poissa pysyminenkin.
Jokaisella on oma tapansa käsitellä syöpä sairautena.
Sen huomaa näitä keskusteluja seuraillessakin.
Jokainen tapa on oikea.

Pelko pussiin ja pussin suu kiinni, asia kerrallaan ja omaan tahtiin.
Ota apu vastaan jos joku sitä tarjoaa, ja ole vähän itsekäs nyt, saat levätä ja väsähtääkin.
Pidän Sinulle peukaloita ja hyvää toipumista toivottelen!!!

seisoo yksin | 23.6.2008 klo 17:51:43