Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mahdollinen rintasyövän uusiminen

Todella ikävää lukea sinunkin tarinaasi. Meitä tuntuu olevan niin monta, jolla on uusiutuma tai uusi syöpä monen vuoden jälkeen.Ikämme tuntuu olevan myös näissä asioissa "haitaksi" sillä nuorilla on niin vikkelät "solut". Lääkärini vertasi tuolloin v.1999 pahanlaatuisia solujani ferrareiksi. Olin silloin juuri täyttänyt 36 v.
Mutta toisaalta nuorena on monesti hyväkuntoinen ja tällöin kestää hoidotkin paremmin.
Itse sairastin ensimmäisen rintasyövän 1999 ja toisen 2010. Koko elämäni olen liikkunut paljon ja pitänyt huolta kunnostani, joten taxotere hoidot menivät yllättävän pienillä sivuoireilla. Taxotere on hyvä hoito ja kipulääkkeitä ja jopa kortisoniakin on pakko käyttää sen kanssa,että sivuoireet eivät saa niin suurta valtaa.Voimat kuluvat hyvin äkkiä sivuoireista toipumiseen.
Oikeassa olet siinä, että kaikki pitää ottaa vastaa mitä annetaan.Ja sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin päättää selviytyä. Yritä säilyttää positiivnen mieli kaiken "kurjuuden" keskellä. Itse olen toipunut perheeni parissa "mustan ja hurtin" huumorin avulla sekä päättäväisyydellä. Ei anneta liikaa valtaa syövälle!!
Opelix | 30.1.2011 klo 12:18:33