Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Syöpälääkärille huomenna

Hei vaan, ajattelin kirjoitella tänne pitkästä aikaa. Minulla on nyt leikkauksesta viisi viikkoa ja huomenna olisi aika syöpälääkärille hoidon suunnitelua varten. Hoitona on ainakin sytostaatit, mitkä sitä en vielä tiedä. Minulla oli kaksi kasvainta rinnassa, suurempi oli 34mm ja pienempi 13mm, 1/15 imusolmukkeesta löytyi myös syöpää. Kasvaimesta tiedän sen, että se on gradus 3, agressiivinen ja lobulaarinen eikä siinä ole hormoonireseptoreita.

Jännittyneenä odottelen hoitoja ja mitä ne tuovat tullessaan. Lapseni ovat 6 ja kohta 9 vuotiaita tyttöjä, ja etenkin 9-v on kovin huolissaan paranemisesta. Hänelle oli kova pala, kun rinta jouduttiin poistamaan, mutta selityksillä hänet on saatu rauhoittumaan eikä saunassa oleminenkaan yhtä aikaa ole hänelle enää vaikeaa. Päivä kerrallaan mennään lasten kanssa ja kerrotaan heille pikkuhiljaa mitä on odotettavissa hoitojen aikana.

Hyvää kesän loppua ja syksyn odotusta kaikille ja etenkin teille, jotka olette minun kanssa juuri aloittamassa tai aloittaneen hoidot! :)

t. Tintti
Tintti-66 | 24.8.2009 klo 13:15:31